Kafası Büyükler

Çinliler demiş büyük kafalar fikirleri, orta kafalar olayları, küçük kafalar da kişileri konuşur diye. Ben de merak ettim haliyle, büyük kafalar hiç kişileri konuşmazlar mı? Mesela Einstein hiç karısına komşusunun sokağa çöp atmasını şikayet etmemiş midir? Ya da ne bileyim Sokrates hoca, hiç mi fırıncının ekmeğinin bayatlığını kimseye anlatmamıştır?

Dediğime bakmayın siz, Çinliler demişlerse bir bildikleri vardır. Kadim millet olmaları bir yana, bir de kalabalıklar. O kadar birbirine benzeyen insanın içinde bu söz sivrilip ayrılmışsa demek ki boş söz değildir. 

Kafa dedim de aklıma geldi. Büyük kafalı olmak öyle pek de övünülecek bir durum değil. Çünkü o kafa bazen elli beş ekran tüplü televizyon kadar bile olsa kendinden bahsetmekten vazgeçemiyor. Sağlıklı insanı hiç rahatsız etmeyen parazit gibi benliğe yapışıp kalabiliyor bu hastalık. Dünya yıkılsa bu kafa "ben olsam böyle yıkmazdım" demekten vazgeçmiyor.
Garip değil mi? Dört kişi oturmuşsunuz, önemli bir konu konuşuyorsunuz, dörtten biri atılıyor: "Ben böyle değilim, havuç yemeden uyumam." Arkadaş biz burada Büyük İskender'den bahsediyoruz, senin uykundan bize ne? "Ama burada önemli olan uykum değil ki; benim havuç yemem." Tavşan da yiyor ama o gelip bize anlatmıyor bize!?

Sahi bizim bu kendimizi anlatmaya doyamayışımızın derdi ne olacak? Karşımızdakinin aslında bunu dinlemekten nefret ettiğini ne zaman anlayacağız? Başkasında gördüğümüz hoşlanılmayacak davranışlardan uzak durmamız gerektiğinin farkına ne zaman varacağız? Belki de en önemlisi değişimi önce kendimizden başlatmamız gerektiğini ne zaman yutkunacağız? 

Demem odur ki insan kendini sever. İster ki herkes onu dinlesin, o sadece masal dinlesin; herkes ona hayran olsun, o sadece ayrana doysun. İşte anlamadığı odur ki onun bu istediğini herkes ister. Bunu anlayan zaten hayatın tadına göz diker. 

Yorumlar

  1. :)))) ÇOk hoş olmuş yazın pek sevdim :)
    Şimdiii ben burda kendimden bahsetmeye kalkarsam ortada ne davşan kalır ne kaplumbağa :) Onçün susuyorum :)
    Birde şu başkalarının ne yaptığını ballandıra ballandıra anlatanla var onlara ne demeli bilemiyorum,birde ben o anlatılanların çoğunu tanımıorumki banane onlardan ama yok illa anlatacak kıyaslayacak,kendi elindekilerin kıymetini bilemeden başkasının elindekilerde gözü kalacak,,,,mızmızız işte şükürsüzüz kanatten yoksunuz az ve öz konuşmayı bilmiyoruz,aynı benim az veöz yorum yapamayışım gibi :) İşte kiminin çenesine vuruyor kiminin eline,benim galiba hem elime hem çeneme vurmuş :)))) Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim abla. Aleyküm selamlar :))

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)