Sonra Seni Gördüm

Bugün yine okula gittim. Sağlam, ağrımayan, hatta kadife pantolonda üşümeyen bacaklarımın vızır vızır çalıştığının farkında bile değildim. Yürüdüm, gururlu gururlu. Başım dikti. Sınıftan kantine, kantinden bahçeye döndüm durdum. Koridordan, belki elli kere geçtim, bana mısın bile demedi ayaklarım.

Akşam oldu, arabaya bindim, eve dönüyordum. Kafamda türlü şeyler geçerken camdan boş gözlerle dışarı bakıyordum. Kendimi dertli sanıyordum biliyor musun? Sonra seni gördüm. Belki bir saniye, belki bir saniyeden de az. Gördüm işte, zamanının ne önemi var?

Orada öylece oturmuştun. Yüzünde keder vardı, sıkıntılıydın. Bacakların öyle bir bükülmüştü ki seni taşıyamadıklarını anlatır gibiydiler. Havanın soğukluğu umurunda değildi. Üzerinde oturduğun kaldırım taşı sana duyduğu saygıdan ısınmış olmalıydı. Sırtını dayadığın kepenk de sevinçliydi fark ettin mi? Kim bilir komşu dükkanların kepenkleri nasıl kıskanıyorlardı onu.

Fakat boynun neden büküktü? Dertli, yorgun olmanı anlarım da başını neden eğdin? Yanında dimdik duran koltuk değneklerine ayıp olmadı mı? Bacakların zayıftı, sen bunun acısını neden boynundan çıkarmak istedin ki? Dimdik olman gerekmiyor muydu? Ben engelliyim, ama bana engel sizsiniz, diye haykırmamalı mıydın duruşunla? Neden eğdin şerefli başını?

Söylesene ey genç! Senden daha iyi kim bilebilirdi iki sağlam bacağın değerini? Kim yürürken kollarını sallayabilmenin aslında büyük bir lütuf olduğunun farkına varabilirdi? Sağlam insanlar mı bunları düşünecekti? Bilmiyor musun onların bundan çok daha büyük sorunları vardı.

Onların kazanması gereken paraları, almaları gereken evleri arabaları vardı. Peşinden koşacakları güzeller, çalacakları gönülleri vardı. Bilmiyor musun ey güzel genç, onların gözlerinde büyüttükleri küçücük dertleri vardı.

Yorumlar

  1. Evet öyle maalesef,insanlar bencildi
    sadece kendi canları yandığında veryansın etmeyi marifet sayıyorlardı,sadece kendi eksikliklerini en büyük görüyorlardı,empatiden yoksun bencildiler...

    "Ayakkabım yok diye üzülürken,ayakları olmayan birini gördüm" sözünü ne çok severim....

    Hayatın acı gerçekleri yüzümüze bir tokat gibi ne zaman vurursa o zaman anlarız başkalarının ne hissettiğini...

    YanıtlaSil
  2. Farkında olmak çok güzel fakat çok insan bundan mahrum çünkü kalplerini dünya telaşesine kaptırmışlar.Allah aff etsin,kalp gözlerini açsın inşallah.Değerli kardeşim yusuf Allah sizide hayırlı zenginlerden etsin inşallah arzu ettiğiniz şekilde ihtiyaç sahiplerini sevindirsiniz inşalah.Her şey gönlünüzce olsun emi.Hayırlı günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, aynı dilekler sizin için de olsun inşallah. :)

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)