Örtünmeyince Daha Güzelsiniz İlahiyatçılar

Anlamıyorum, insanlar neden gemden habersiz gibi yaşarlar? Yani nasıl olur da bu kadar zararlı olduğu halde bilinçli bir genç, günde bir paket sigara içebilir? Ya da örtünmesi gerekirken bir genç kız, neden tüm güzelliklerini herkese gösterir?

Benim tesettürlü bacım neden "bana yakışıyor" diyerek çok ilgi çeken bir renk pardösü giyer? Sonuçta hiç pardösü giymese bu ona daha çok yakışır. "Bakışlarını yere indir" emrine rağmen neden benim bilinçli kardeşim şehrindeki tüm kızları tanır? Ya da ilahiyat öğrencisi bir grup genç neden kızlı erkekli pikniğe gitmeye karar verir?
İlahiyat öğrencisi evet, hem de son sınıf! Hadi diğerlerini geçtim size ne oluyor diyeceğim bir grup. Yahu sen halka öncülük edeceksin, ne yapıyorsun diyebileceğim insan türü... Maalesef durum bundan ibaret. Hem de hiç gocunmadan, normal bir şeymiş gibi. 

Bilir misiniz Allah hurilerden bahsederken "onlar bakışlarını eşlerinden başkasına çevirmezler" der. Bunu okuyan(!) benim bacılarım da pikniğe gidip çimenlere bakmayı düşünüyorlar. Sorduğunda da hep dedikleri şeyi diyorlar: "Ne olmuş ki!"

Bunu kendisiyle konuştuğum bir arkadaş bana "bunun fıkhen hiçbir sakıncası yok" dedi. Vay canına, fıkıh öyle mi? Peki dedim, senin kız arkadaşınla konuşmamın fıkhen bir sakıncası var mı? Yok dedi. O zaman dedim yarın kantinde onunla bir çay içeyim mi? Çocuğun rengi attı. Fıkıh diyorduk?...

Aklı başında bir insan sevdiğini/nişanlısını başkasıyla pikniğe götürür mü? Ya da kendisi başkasının sevdiğiyle gider mi? "Bakışlar yere insin" emrini geçtim, "zinaya yaklaşmayın" emrini de geçtim ya o piknikte duygusal bir etkileşim olursa? Kim bunun hesabını verecek? 

Bazı şeyler çok terstir, şeytan onları düz gösterir. Bazı şeyler çok kötüdür, şeytan onları iyi gösterir. Bazı şeyler çok çirkindir şeytan onları güzel gösterir. Duyular insanı yanıltabilir, Müslümana lazım olan, akıl gözünü kullanıp vahiy ışığıyla temaşa etmektir. Aksi halde yanılır. 

Yorumlar

  1. Diyecek bir şey yok yazdıklarının hepsi doğru şeyler...Allah hidayet versin en önce bize sonrada etrafımızdakilere,bizi bir an bile nefsimizle başbaşa bırakmasın diyeceğim ama biz nefsimizle başbaşa kalmak şöyle dursun onla sarmaş dolaş olmuşuz bile çoktan farkında değiliz....
    Allahü Teala rahmetim gazabımı geçmiştir demiyormu bizde bundan sonra inşallah O'nun gazabından rahmetine sığınıp daha dikkatli olmaya çalışalım...

    YanıtlaSil
  2. Rabbim yolundan ayırmasın sizi. Ne güzel dile getirmişsiniz. Ben tesettürlü değilim. Insaallah olurum. Tüm yazılarınıza aynen katılıyorum. Allah'a şükür öyle yerlere gitmem ve kimselerle sohbet etmem. Rabbim imanımı artırsın insaallah. Allah'a emanet olun. Selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, siz de Allah'a emanet olun. Aleyküm selam.

      Sil
  3. Her derde bir deva bulunur lakin,ahlaksızlık illetini iyi edecek bir ilaç yoktur.Hz. Ali (r.a)
    özelliklede bilir kişilere hiç yakışmıyor bunuda utanarak söylüyorum.Hakkınızı helal edin kardeşim.

    YanıtlaSil
  4. O zaman sizin aynı sınıfta beraber okunmanız da fıkhen yanlış!...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok fıkhen yanlış demedim, yani pikniğe gitmek için de fıkhen yanlış demedim aslında.

      Sil
  5. Yusuf'um epeydir görüşemedik. İyisindir inşallah. Yazın dikkatimi çekti, zamanım yok, konuya geçeyim hemen.

    Yusuf'um, önemli olan senin hangi niyetle o kızla çay içeceğin ve o kızın seninle konuşurken senden ne konuşmanı beklediği değil midir? Sen arkadaşına o teklifi yaparkenki birşeyleri ispat etme niyetinin emaresi karşındakinin rengini attırmış olmasın... Sen o teklifi yaparken daha en başta saklı bir fuhuşa yönelme iddianı ortaya atmış oluyorsun. kimin tepesi atmaz! Unutma Allah "zina etmeyin" bile değil "zinaya yaklaşmayın" diyerek daha en başta insan kalbindeki niyete atıf yapmıştır. Üstelik zina genellikle çift taraflıdır. Allah hem mümin kadınların hem de mümin erkeklerin gözünü haramdan korumasını emreder. Bugünkü toplumda erkek dilediği ortama girebilirken suçlanmıyor da kadın dilediği ortama girdiğinde fuhuş niyeti var zannediliyorsa, erkek dilediği biçimde giyinirken kadın ölçülü biçimde bile giyindiğinde adına "açık" deniyorsa bir sorun yok mu?

    Hikaye ve dayatmaları bir tarafa bırakıp hayatımızı Kuran'a göre ne zaman düzenleyeceğiz?

    Araf 32 De ki: "Allah’ın, kulları için yaratıp ortaya çıkardığı zineti, temiz ve hoş rızıkları haram kılmak kimin haddine?"De ki: "Onlar, dünya hayatında (iman etmeyenlerle birlikte,) iman edenlerindir. Kıyamet günü ise yalnız müminlere mahsustur. İşte Biz, bilip anlayan kimseler için, âyetleri bu şekilde açıklıyoruz.
    Araf 33 De ki: "Rabbim o güzel şeyleri değil, açığı ile gizlisi ile, bütün fuhşiyatı haram kılmıştır. Keza her türlü günahı, haksız tecavüzü ve kendisine tapılması hakkında Allah’ın herhangi bir delil bildirmediği bir nesneyi Allah’a şerik yapmanızı, bir de Allah’ın emretmediği birtakım şeyleri iftira ederek O’na mal etmenizi haram kılmıştır."
    "Suat Yıldırım meali"

    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abi öncelikle yorumunu geç yayınladığım için çok özür dilerim, sınav telaşından unuttum. İyiyim çok sağ ol abi, sen de iyisindir inşallah.

      Güzel abim, benim hangi niyetle arkadaşımın kız arkadaşıyla çay içtiğimin hiçbir önemi yok. Bunun fuhuşla falan da bir ilgisi yok. Mesele kökünden yanlış. Zaten ben işin haramlığında değilim. Sen benden iyi bilirsin ki kadın ve erkek zıt kutuptur ve birbirini çeker. Benim başka bir kadınla herhangi bir şekilde konuşmam bu açıdan sıkıntıdır. Bilirsin abi, olan kötülükler hep arkadaşça ilişkilerden başlar, sonra adı aşk olur, çaresizlik olur, sonra da aldatma olur. Hem bence bir kadının bir erkekle sohbet etmesinin hiçbir mantıklı izahatı olamaz. Biz nasıl erkeklerle sohbet ediyorsak, kadınlar da kadınlarla sohbet etsin. Sadece zorunluluk bizi karşı karşıya getirsin. Bu Allah'ın emrine de daha uygun değil mi?

      Demişsin ki abi erkek her ortama giriyor kadın girmiyor falan. Neden öyle demişsin anlamadım?? Ben erkek istediğini yapsın da kadin hapis hayatı mı yaşasın dedim? Yazıdan anlaşılacağı üzere ben ikisi için de konuştum. Yani ne erkek kadınların ortamına gitsin, ne de kadın erkeklerin ortamına. Böylesi toplum sağlığı için çok daha faydalı.

      Giyinme meselesine gelince abi, bilirsin erkekle kadının vücudu bir değildir. Kadının her yeri zinettir. Bu yüzden saklanması gerekir, aksi halde olanları görüyorsun. Farkındaysan abi kimse erkeğin vücudu üzerinden pazarlık yapmıyor ama kadının nasıl kullanıldığını görüyorsun. Açıkçası ne erkek istediği gibi giyinebilir ne de kadın. Sadece kadının biraz daha fazla kendisini örtmesi gerekiyor o kadar. Bunu da ben söylemiyorum zaten onu öyle güzel yaratan söylüyor.

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)