Dört Sene Seven Hep Sene Sever

Bizim ilçenin minibüsleri genelde yoldan yolcu almazlar. Durağa gitmen gerekir. Okula geç kalacağım diye şansımı deneyeyim dedim, el kaldırdım şoför durdu. Binerken o sevinçten midir nedir kapının hemen dibinde oturan hanım ablanın iki ayağına birden bastım. En arkada boş yer vardı, özür dileyip oturdum. 

Sanırım geveze biriyim. Bir araca bindim mi yanımdakilerle kesin bir şeyler konuşurum. Bir yerde oturduğumda da hep garsonlara takılırım. Alış veriş yaparken de satış elemanlarına sataşırım. Burada da sağımda oturana (solum boş olduğundan) "gördün mü iki ayağına da bastım" dedim. Gülümsedi genç, "bir şey olmaz" dedi. 
Ondan sonra sustuk. Minibüslerin arka koltuklarının altı bagaj olduğundan, arka koltuklar yüksek olur, bu yüzden yolu izleyebiliyordum. Bir süre sonra yanımdakine yine bir şey söyledim. Çenesi düşüklük zor iş, dayanamıyor insan. Çocuk, "valla ben seni bir yerden tanıyorum" dedi. Çenemden anımsamış olmalı. Eski komşuyduk, ona anlattım, babanı da tanırım dedim. 

Her şey istediğim gibi gidiyordu, sohbet açıldı, nereden geldiyse konu saça geldi. Sanırım ben saçlarım dökülüyor dedim, çocuk iç çekti. "Ah abi" dedi, "bir de benimkine bak." Baktım, bakmaz olaydım, çocuk benden beş yaş küçüktü ama yanımda amcam gibi görünüyordu. Saç kalmamıştı başında. Babasınınkiler dökülmemiş, diğer aile efradının da, sadece onunkiler öyle. Kendi söyledi. 

Ona önce tavsiyelerde bulundum, balık ye dedim. Sonra ne olduysa aklıma geldi, herkesin aklına gelen. "Aşık mısın?" dedim. Güldü, belli ki utandı. Ben anladım ama üstelemedim. Konuyu değiştirdi fakat ben durur muyum? E en başta dedim, alışmışım bir kere. "Ne zaman başladı?" dedim.  "Yirmi yaşındayken" dedi.  Şimdi yirmi dört yaşındaymış. En kötüsü de "şimdi durum ne" diye sormam sonucunda aldığım cevaptı: "Hala hiçbir gelişme yok!"

Çocuk dört senedir seviyordu. Kimi seviyorsa artık uğruna saçlarını dökmüş, gencecik yaşta yaşlanmıştı. Yaşlanmasına da aldırış etmiyor, hala seviyordu. Anlaşılan o ki sevmeye devam edecekti. Dört sene seven, hep sene severdi. 

Demedim ona. Boş ver, değmez hayat buna diye. Bu kadar gözünde büyüttüğün, hepi topu bir insan demedim. Yazık değil mi senin gibi delikanlıya da demedim. Sevda zor iş ama insan, hayatın içindekilerle beraber bir tel saça değmediğini öğrenene kadar baya saç dökmek zorunda kalabiliyor diyemedim. Sadece Allah yardımcın olsun dedim. 

Yorumlar

  1. .Aşk acısı çekmedim ama çekenlerin hiçbirinin vazgeçtiklerine şahit olmadım. Bu genç de onlardan biri. Haline üzüldüm açıkçası. Tez zamanda acısı dinsin, sevdiğine kavuşsun, saçları yeniden çıksın inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünya öyle bir yer olsaydı keşke :)

      Sil
  2. Aşk bu saçta döktürür saçta yoldurur dizde dövdürür :)
    Tam da ben nerde kaldın diye sormaya gelirken senin kendi rızanla gelmen iyi oldu saçlarını yoldurmaktan kurtuldun :)

    Bişey deme boşver niye çocuğun ümitlerini bozucaksınki seviyo işte ne güzel elleme sevsin kime ne zararı var kendinden başka,sevmek kadar güzel bir şey varmı şu sevgisiz dünyada,
    belki sevdiğini alınca bu kadar çok sevemiyecek, onçün elleşme seven sevgisinin sevilen biliyorsa eğer sevildiğinin keyfini çıkarsın :)
    Ahanda bak işte böyle yazını sabote ederimmm, ablası selamlar olsun, daha sık yaz yoksa buraları hep karalarım demedi deme, bende bu günlüğü seviyom işte :)
    Haydin bana müsaade Allah'a emanet olun, selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukta saç kalmış olsa söylerdim, baktım zaten gitmiş, dedim en azından uğraşsın belki sonunda mutlu olur. Gerçi bir kadınla mutlu olmak imkansız ama işte ne kadar olabildiyse... :))

      Sil
    2. Bir kadınla mutlu olmak imkansızsa iki kadınla mı mutlu olsun :)))))
      Dedim ama buraları karalarım diye değil mi :)

      Sil
    3. Bir kadınla olamayan ikiyle nasıl olsun? :))

      Sil
    4. :) Allah Kerim... O en güzelini bilip kararlamıştır ;)

      Sil
  3. Harika bir yazı olmuş :) Belki de okumuştur.. Ne dersin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, yok hiç sanmıyorum. :)

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)