Evinizde Oturun Ölmezsiniz

Dünya tatlıdır. Can da, mal da... İnsan mal kazanmak için uzun uğraşlar verir. Sevdiklerinden, sağlığından vazgeçer. Nihayet tam bir şeylerin sahibi olur ki önüne imtihanlar çıkar. Şimdi malını harcamak, canını tehlikeye atmak zamanıdır. 

Hz. Peygamber tüccardı kırk yaşında önce. Ebubekir zengindi. Ömer efendiydi, Osman da öyle. Bilal kendi halinde bir köleydi tıpkı Habbab gibi. Sonra bir şey oldu, bir çağrı duyuldu. Hayatları değişti. Malı olanların hem malının hem canının, kölelerinse tek varlıkları olan canlarının gözlerinde bir değeri kalmadı. 

Asrı saadet sona erdiğinde yine her zamanki gibi dünya ve ahiret çarpıştı. Saltanatı ellerinde bulunduranlar dünyalıklarını kaybetmemek için her şeyi yaptılar. Dünyayı umursamayan bir avuç garip ise sadece canlarını vermeleriyle kaldılar. Dünyayı seven Müslüman, sevmeyene karşı!
Günümüze gelindiğinde hiçbir şey değişmedi. İnsanlar babalarından gördükleri hayatı yaşamaya başladılar. Doğarsın, büyürsün, çalışırsın, bina dikersin, yersin, içersin ve nihayet ölürsün. Çocuğuna miras olarak bomboş, işe yaramaz hayatını bırakırsın. 

İnsanlar bu hayatı benimsediler. 70-80 yıllık kısa bir hayata ne için geldiklerini bile düşünmeden, bin yıllık hayat için canla başla çalıştılar. 

Fakat bir sorun vardı: Dünya kısa da olsa Müslüman "geçsin gitsin, nasıl olursa olsun" diyemezdi. Zulüm varsa, adaletsizlik varsa Müslüman müdahil olmalıydı. Halbuki çevrede aşırı zulüm vardı ve nedense Müslümanlar "bana dokunmayan yılan bin yaşasın"cı olmuşlardı. Kimse zulme ses çıkarmıyordu. Herkes kendi canını, malını koruma derdindeydi.

İyi de Peygamber böyle yapmamıştı. Canını dişine takmış, onu da Uhud'da şehit vermişti. Sahabeler yıldızlık makamına zulme karşı durmakla çıkmışlardı. Ebubekir değil miydi köleleri kurtarmak için servet harcayan? 

Şimdi onların yolunda olanlar yok mu? Tabi ki var. Var ama garipler. İnsanlar onlardan korkuyor. Deli bunlar diyorlar. "İslam'ın şiddet sevenleri" diyorlar. Evlerinde otursalar bizim gibi güvende olsalar diyorlar. İslam'ı evdeki seccadede kılınan namazdan, susuz kalınan saatlerden ibaret sanıyorlar. 

Öyle değil işte. Az da olsalar her zaman insanların onların sayesinde helaktan kurtulduğu insanlar olacak. Ne canları, ne malları ne de çocukları umurlarında olacak. Üç günlük dünya saadeti uğruna Allah'ın rızasını göz ardı etmeyenler her zaman utancımız olarak orada duracaklar.  

Biz mi? Biz, evlerimizde onları takdir etmekten bile çekinerek, yaptıklarına "bid'at, şiddet, aşırılık" gibi kılıflar uyduracak, kararmış vicdanlarımızın sesini kesmeye çalışacağız. 

Yorumlar

  1. Bir hadis-i şerifte, (Bir kişiye deli denmedikçe, o kişinin imanı tamam olmaz) buyuruldu. (M. Rabbani 1/65)

    Fazla söze gerek yok zaten sen her şeyi anlatmışsın yalnız ben bir not düşmek istiyorum nacizane,islamiyeti müslümanlığı bazıları sadece filistine yardım etmek zannedenler var ya orda öldürülenleri şehit sayıp onlar için ayaklananlar varya mehmetçiğim şehadet şerbetini içipte naaşları al bayrağa sarılı bir şekilde sıra sıra dizili gelirken sesleri çıkmayanlar varya,onları Allah ıslah etsin hidayet versin inşallah...
    Sen ben kavgasını en çok onlar yapıyor şimdi bazıları kalkıp gocunup yorum yapabilir ama ben buna defalarca sosyal medyada ve gerçek hayatta şahit oldum,o yüzden bu yorumumun arkasındayım,yeri geldi senin yazın vesile olduğu için söylüyorum,lütfen ben dinimi çok güzel yaşıyorum en iyi müslüman benim diyenler önce bir dönüp kendi içlerine baksınlar lütfen,,,
    üstünlük yalnız takva iledir Allah katında herkes eşittir sözü akıllarına gelsin,ayrımcılık yapmasınlar....

    Selamlar olsun,teşekkürler güzel yazın için,
    güzeller güzelimide öperim ellerinden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın abla, dediğin konuda uzun uzun yazmak lazım.

      Aleyküm selam. Ben teşekkür ederim güzel yorumun için, iletirim inşallah. :)

      Sil
  2. Buraya bir de hakkında kısmı eklemelisin. Bilirsin, insanın üç kişiliği vardır: Birincisi, insanın kendi düşündüğü; ikincisi, başkalarının gördüğü ve üçüncüsü, gerçek kişilik. Üçüncüsünü Allah bilir; ikincisini edinmek adına "Hakkında" kısmı iyi olabilir. Özellikle seni 1984'ten beri tanıyan biri olarak ben bir şeyler yazabilirim. Gerçi yazmazsam da kusura bakma; okumayı ve yazmayı sevmiyorum çakmışsındır. Ancak muhakkak yazanlar olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog öyle bir şeye müsaade ediyor mu bilmiyorum abe ama olaydı iyiydi :)

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)