İyiler Mi Çok Kötüler Mi

"Kötülerin zafer kazanmasında rol oynayan en önemli şey, iyilerin hiçbir şey yapmamasıdır. İnsanlar korkuyor, boş ver gitsin diyor." İzlediğim bir filmden birkaç kelime. Gerçek hayattan esinlenerek yapılmış, bir zalimin kurduğu hükümdarlığı, bir polisin dürüstlüğüyle nasıl yıktığını anlatan bir filmden...

Başka bir filmde görmüştüm: Biri "kötülerin tarafında olmadığım için pişmanım" demişti. Düşünüyorum da acaba kötüler daha mı çok? Yoksa doğuştan mı güçlüler? Neden Allah, iyilerin tarafında olmasına rağmen genelde kötüler üstteler? Cevabı yukarıda: Çünkü iyiler hiçbir şey yapmıyorlar. Herkes bir iş tutturmuş, herkes bazı hesaplar peşinde. Bana dokunmasın da yılan varsın önümdeki tastaki sütten bana bir damla bıraksın mantığında herkes.



Maalesef iyiler susuyor. İyiler uyuyor ve dünya birkaç kötünün elinde inliyor. Bir tek kötü, tüm riskleri alıp, uğruna mücadele edeceği milyonlarca sebebi olan iyilerin suskunluğunda, onlara hükmediyor.

Peki iyiler bir şeyler yapsa ne olur? Belki de güzel şeyler olur! Örnek mi: Peygamber'e (s) bakın. Mekke cehalet yuvasıydı, amcası onu taşladı ama o durmadı. Köle ezilmiş, kadın değersiz, zulüm diz boyu bana ne dese; altı çocuğum, eşim ve servetim ne olur diye düşünse Medine İslam Devletini kurabilir miydi? Asrı saadeti o bedevilere, o cahillere yaşatabilir miydi?

Mursi: İsrail'le anlaşsa, Gazze'ye sırtını dönse bugün belli olmayan bir yerde hapis olmaz, ülkesinde cumhurbaşkanı olurdu. Aynı zamanda Mursi'nin halkı da bir şeyler yapan iyi adamlardan. Meydanlarda olmasalar, ordu Mısır sokaklarında İsrail'in emrinde at koşturan köpekleri oynayacaktı.

Gezi Parkımız var bir de. Yurdumun iyi insanları... Bir şeyler öğrenmiş, susmayan sesler... Düşünsenize, tezgah hazır. Kıvılcım istiyorlar. Yabancı basın bile gelmiş hem de canlı yayın aletleriyle. Alimler(!) satın alınmış, ünlüler hazırlanmış; bir kıvılcım bekliyorlar. Nihayetinde tüm güçleriyle saldırıyorlar. Sonra ne mi oluyor: Susmayan, bir şeyler yapmak zorunda hisseden iyi insanlar oyunu bozuyor. İnternet başında, sokaklarda ve meydanlarda tüm dünyaya cevap veriliyor.

Abdülhamit gibi bir insana, en büyük suç olarak "dini kitap yakmak" bahanesini öne sürenlerin ve onu indirmeye giderken "halk seni azletti" diyenlerin, aynı kafayla kurdukları oyun tutmuyorsa, iyi insanların susmaya son vermelerindendir.

İyi insanlar... Tükürüklerinde kötüleri boğabilecek kadar çoklar. Susmasalar, sesleri "sayha" olup kötü kavimleri helak edebilecek kadar güçlüler. Yeter ki susmasınlar! Yeter ki iyi insanlar bir şeyler yapsınlar!

Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Ablam bu kadar kısa yazmışsa ya yazı çok kötü olmuş ya da ablamı oruç vurmuş :)

      Sil
  2. Yazı çok güzel, sen zaten söylenmesi gerekenleri söylemişsin benim yazacaklarım kuru kalabalıktan başka bir şey olmaz diye düşündüm,kendine haksızlık etme lütfen...
    Hem ben siyasi yorumlar yapmayı pek sevmiyorum ;)
    Oruç vurmuş diyelim biz en iyisi, selamlar olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle olsun bakalım ablası, aleyküm selamlar olsun :)

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)