Ne Amaçla Öldürüyorsun

Yıllar önce küçük bir elbise dükkanımız vardı. Babam, bulunduğumuz ilçede takke satan 2-3 kişiden biriydi. O yüzden kendisine takke lazım olan çoğu kişi bize gelirdi.

Günlerden bir gün yine bir adam geldi. Takkeleri kafasına takıp deniyordu. İçlerinden renkli, nakışlı, bizim buralarda görmeye alışık olmadığımız türden bir takkeyi kafasına takınca ona "çok yakıştı, çeçen gibi oldun" dedim. Adam, takke kafasını yakmış gibi takkeyi kafasından çıkardı ve hışımla kutuya attı. Ben şaşkın şaşkın bakarken şöyle deyip gitti: "Ben neden çeçenlere benzeyeyim ki, çeçenler çok ahmak bir milletler."

Çok etkilenmiştim. Küçüktüm. Tek bir muhalif ses duymamıştım. Ailem dindardı. Mücahitlerin kahramanlık öyküleriyle büyüyordum. Şeyh Şamil Kafkas Kartalımdı. O adamın neden çeçenlere düşmanlık yaptığını anlayamazdım.

Aradan yıllar geçti. Çeçenler mücadelelerinden hiç vazgeçmediler. Sürekli şehit haberleri geliyordu. Her yeni haberde biraz daha yüreğimiz yanıyordu ama dua etmekten vazgeçmiyorduk. Çünkü onların doğru bir mücadelede olduğuna inanıyorduk.

Sonra aradan biraz daha zaman geçti. Kur'an-ı Kerim'le biraz daha haşir-neşir olunca bazı şeylerin yanlış olduğunu anladım. Tamam, İslam'da şehadet çok üstündü ama İslam, i'layı kelimetullah hedefine varmak için şehit olmayı kabul ediyordu.

Yanlış olabilirim ama İslam, yüz yıllarca süren bir savaşı doğru görecek bir din değil diye düşünüyorum. En basitinden Hz. Peygamber'in mücadelesine baktığımızda onun, verilebilecek en az kayıpla amacına varmayı hedeflediğini görebiliriz. Ömrü savaşlarda geçmesine rağmen tüm bu savaşlarda ölen insan sayısı toplamda dört yüz civarındayken bugün İslami mücadele adı altında verilen kayıpları neyle açıklayabiliriz?

Bugün bir haber sitesinde on dört bin çeçenin Suriye'de savaşıyor olduğunu okudum. Sübhanallah! Bu nasıl bir şeydir? Orada ne adına, kimin için, neyi savunuyorsun? Ya da savunmaktan ziyade, ne amaçla kimleri öldürüyorsun?

Müslümana lazım olan Kur'andır. Aslında tüm insanlığa lazım olan Kur'andır. Açık bir şekilde doğruyu gösteren o güzel kitaba ittiba, dünyanın gül bahçesine dönmesinin tek yöntemidir.

Yorumlar

  1. google + üyeliğimi kaldırmasaydım +'layıp geçerdim ama yorum yazmak gerekti bu durumda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki böylesi daha hayırlı olmuştur. :)

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)