Kimden Yanasın

Yapmak zordur, yıkmak kolay. Islah etmek zordur, bozmak kolay. Zaten dünya bu ikisini yapmaya çalışanlar arasında geçiyor.

Tarih boyunca Allah'ın elçileri ıslah etmeye çalıştı, düşmanları bozmaya. Onlar gönderildikleri kavimlerin insanlarına hep aynı şeyi söylediler: Rabbiniz tektir, başkasına tapmayın. Zayıfları ezmeyin. Ölçüye tartıya dikkat edin. Fuhşiyattan uzak durun." ve benzeri... Kavimlerinin kötüleri ne yaptı? "Ölçüye dikkat edin" diyen Hz. Şuayb'a "bunu sana namazın mı emrediyor" diye dalga geçtiler. "Erkeklerden uzak durun, kadınlar neyinize yetmiyor" diyen Hz. Lut'a, "sen bizim ne istediğimizi biliyorsun" dediler. Asla düzeltmekten ve düzelmekten yana olmadılar. Ta ki Allah onları helak etti.

Her zaman olduğu gibi bugün de, yaşadığımız topraklarda da hak ile batılın savaşı var. Yine bazıları hiç durmadan, dinlenmeden bozmaya, yıkmaya çalışıyor. Bunun karşısında ise tarihte eşi az görünür olan bir kesim, gecesini gündüzüne katıp tamire çalışıyor.

Kimlerden bahsettiğimi pekala biliyorsunuz. "Eşcinseller vardır, Kürdistan vardır", "Velev ki ibneyim" diyenlerden bahsediyorum. Kadınlarımızın eline "ben kimsenin namusu değilim" pankartı tutuşturanlardan bahsediyorum. Namazımızla dalga geçenlerden, başörtülü bacılarımıza "örümcek" diyenlerden bahsediyorum. Eline mikrofonu alıp "dinimiz on beş günde bir kadını dövün" diye iftira atanlardan bahsediyorum.

Hz. Peygamber'in anlatılmasına tahammül edemeyip, broşür dağıtılmasını,  afiş asılmasını engelleyen zorbalardan bahsediyorum. Molotoflarla canlarının istediği her kuruluşa, hatta marketlere saldıranlardan bahsediyorum. Gençliği cahilce büyütüp, toplumun başına bela etmek isteyenlerden bahsediyorum.

Bir de ıslaha çalışanlar var tabi. Hani dedim ya tarihte eşi az görülen türden, önce bunu açıklayayım. Malcolm X'in filminde can alıcı bir sahne var.  Bir Müslümanın polisler tarafından dövülmesi üzerine bir kadın: "Müslümanların bir şey yaptıkları yok, anca konuşuyorlar." diyor. Malcolm X bunu duyup adamlarını alarak karakolu basıyor, vs.

Bilirsiniz biz Müslümanlar çok iyi konuşuruz. Gösteriler düzenleyip bağırmakta da üstümüze yoktur. İş uygulamaya geldiğinde ise bizi ara ki bulasın. İşte bölgemizde bunu aşanlar var. Toplumun ıslahı için ellerinden geleni yaptılar. Sadece konuşmakla kalmadılar, tam anlamıyla ellerini taşın altına soktular. Tek tek anlatmayayım şimdi, sadece bu uğurda, böyle bir ortamda, partileşmeyi göze almaları bile ne kadar rahatlarını düşünmediklerinin kanıtıdır.

Fakat ne acıdır ki çoğunlukta olan İslami kesim, çalışan bu kesime destek vermeye hiç yanaşmıyor. Tüm olaylara dışarıdan bakan kardeşlerimiz, ya "sağduyu" deyip geçmekte ya da sessizliğe bürünüp, olaylar onları hiç ilgilendirmiyor gibi davranmaktalar.

Tarafsız birinin bile çok rahat zalim ile mazlumu birbirinden ayırabileceği bu tabloyu analiz etmekten kaçınan kardeşlerimizin, Müslümanın ferasetinden bu kadar uzak olması şahsen beni çok üzmekte. Ne diyeyim: Ya Rabbi bize hakkı hak olarak gösterip ona uymamızı sağla, batılı batıl olarak gösterip ondan uzak durmamızı sağla. Sen yardım etmezsen bizim yardımcımız yoktur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)