Ne Olacak Linux'un Hali

Linux'tan yana umutlarım tükenmeye başlıyor. "Param olsa da Apple'den bir bilgisayar alıp kurtulsam" dediğim günlerin yanısıra, artık "acaba Windows mu kullansam" dediğim zamanlar oluyor. Yok yani mersedesten torosa inecek halim yok da, işte bazen aklıma gelmiyor da değil.

Linux'u tanımaya başladığım zaman, "dünyaya yanlışlıkla düşmüş cennet nimetlerinden biri de bu" demiştim. Çok sevdim Linux'u. Pek anlamadığım halde forumlarda, orada burada takılıp, hem öğrenmeye hem de yardımcı olmaya çalıştım. Daha sonra okul ve diğer meşgaleler yüzünden uzak kaldım, kullanmakla yetindim.

Linux kullanmaya başladığım altı yıl boyunca, elbette her daim gelişen, yenilenen bir yazılımı sevdim. Birçok dağıtım altı ayda bir yenilenirken, diğerlerinin de yılda bir yeni bir sürüm çıkardığına şahit oldum. Tabi bunun yanında Arch gibi her an yeni olanı da baya kullandım.

Sanırım son iki yıldır Mint kullanıyorum. Açıkçası artık bu sorunsuz, ve hemen hemen bana hiçbir şey bırakmayan dağıtımı kullanmaktan bıktım. Distrowatch'ta dağıtım bakınırken, aslında bana uyabilecek tek dağıtımın, kurmaktan ödümün koptuğu Arch olduğunu gördüm. Fakat kurmadım. Çünkü ne kadar Arch kullandıysam bir şeyleri hep tamamlayamadım.

Başka bir dağıtım denemek istedim ama hemen hemen her birinin bazı sorunları olduğunu bildiğimden buna yeltenmedim. Üzüldüm. Aslında baya üzüldüm. Bu kadar emekçi insanın, güçlerini yanlış kullanmalarına üzüldüm. Güçler birleştiğinde, Linux'un diğerlerini yerin dibine gömeceğini bildiğimden, güçlerin dağılmasına çok üzüldüm.

Eğer biri bu yazıyı okuyup da "arkadaş sen ne demek istiyorsun" derse, şunu diyorum: Sırtımızı tamamen Linux'a dayayamıyoruz. Oyundan, devlet desteğinden, açılmayan sitelerden geçtim; bizim daha doğru düzgün çalışan bir ofis programımız yok.

Tezimi neyle yazacağım ben?

Yorumlar

  1. Ben de 3-5 haftalık Linux kullanıcısıyım. Az bir süre Ubuntu denedikten sonra Elementary OS' a geçtim ve şimdi onu kullanıyorum. Ama dediğiniz gibi eksiklikleri var. Belki profesyonel kullanıcı olsam eksiklik hissetmeyeceğim ama dediğiniz gibi hep bir şeyler eksik. Ama olsun artık 30 saniyede açılan 4 saniyede kapanan bir bilgisayarım var. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Linux'un artıları saymakla bitmez de işte insan bu kadar süre sonra mükemmeliyet bekliyor. Yapılabilecekken sırf ayrılıktan yapılmaması beni rahatsız ediyor. Derdim bu yani.

      Hayırlı olsun bu arada. Eğer öğrenmek, ilerlemek istiyorsan ileride Arch'ı mutlaka denemelisin. Eğer sorunsuz bir dağıtım istiyorsan ve hali hazırda kullandığınla başın belaya girerse Mint işine yarar. Ubuntu gibi değil. :)

      Sil
    2. Teşekkürler Mint'i herkes tavsiye ediyor. İlla ki deneyeceğim :D

      Sil
  2. Ah be abi zamanında nelerle uğraştım sayende ama hepsi çok güzel deneyimlerdi. En çok da korkudan olsa gerek Arch kurmadığıma yanarım zamanında (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)

      (Geç yayınladığım için kusura bakma, çok yoğunum bu aralar.)

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)