Tolga Çevik Neden Kaybediyor

Tolga Çevik son olarak "Patron Mutlu Son İstiyor" adlı filmi çekti. Film hakkında eleştiri yapmayı becerebilseydim, filmin senaryosunun aşırı klasik olduğunu söylerdim. O kadar klasik ki insan bir dakika sonrasını bile merak etmiyor. Filmin en can alıcı noktası olan kızın nikah masasına oturma sahnesi bile, ben inanmıyorum, tek bir seyirciyi üzmemiştir. Herkes bilmiştir ki bir şekilde kız kalkıp baş role bir şekilde kavuşacaktır.

Tolga Çevik Türkiye'nin en iyi komedyenlerinden biridir. Yaptığı programlardaki başarı bir yana, oyunculuğu da gayet üst seviyededir. Fakat ne hikmetse yaptığı ikinci film de alt seviye bir film olmaktan kurtulamamıştır.

Tolga Çevik neden kaybediyor? Ondan daha iyi olmayanlar neden onun 5-6 katı izleniyor? Bence bunun en önemli nedeni yaratıcılıktan uzak olması; klasik senaryolarla, tiplemelerle seyircinin karşısına çıkması.

Diğer komedyenlere ve onların başarısına bakarsak ne demek istediğim daha iyi anlaşılabilir: Çok tutan filmlerde, ya seyirciyi çekecek yeni bir tip oluşturulmuş, seyirci daha önce gülmediği, gülmeye fırsat bulamadığı şeylere gülmüştür. Örneğin Recep İvedik. Ya da çok sağlam senaryolarla seyirciye gidilmiştir. Buna örnek de Cem Yılmaz.

Tolga Çevik nasıl bir tiple çıkıyor? Belki de en iyi canlandırdığı ezik rolüyle. Fakat bu o kadar sıradan bir rol ki, yıllardır izleyip duruyoruz. Baş rol eziktir. Her şeyi yüzüne gözüne bulaştırır. Sonunda o kazanır. Kimse kızmasın da çocuk bile bunu yazabilir.

Bence Tolga Çevik bu saatten sonra farklı bir tiple seyircisinin karşısına çıkamaz. Bana kalırsa yapması gereken şey, risk alıp farklı bir senaryoyla yeni bir film yapmasıdır. Ha, seyircim bana yeter, ben memnunum diyorsa, o başka.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)