Zarrab'ın Yatı

Haber sitelerine bakınca Reza Zerrab'ın yatı gözüme çarptı. Aklıma şu soru takıldı: Bu kadar yoğun gündem içinde bir yatın Bozburun'a gelmesi neden haber oluyordu?

Kendimce şöyle bir çıkarımda bulundum: Eğer bu yat haber oluyorsa sahibinden ötürüdür. Eğer sahibi haber oluyorsa bu geçmişinden ötürüdür. Eğer geçmişi haber oluyorsa bu, geçmişindeki bir sorundan ötürüdür. Eğer o sorun çözülmemiş gibi görünüyorsa bu, sorunu çözdüğünü sanandan ötürüdür.

Yani kimse adalete güvenmiyor. Eğer insanlar adalete güvense, medyamız bunu haber yapmaya cesaret edemezdi. Adam yakalandı, suçsuz bulundu, bırakıldı denirdi, geçilirdi. Eğer geçilmiyorsa, demek ki adamın suçsuz olduğuna kimse inanmıyor.

Peki gerçekten ülkemizde adalet güvenilemeyecek bir şey mi? Galiba öyle. En azından gözlemlediğim kadarıyla kararların, açıkçası bazı kararların, siyasi verildiğine şahit oluyorum. Güç sahipleri ne yapmış olurlarsa olsunlar çıkmanın bir yolunu bulurken zavallılar içerilerde çürüyor. Devletle anlaşma yapmış, yakıp yıkan örgütlerin elemanları çıkarken, sadece ders verdiği için yakalananlar, vaveyla koparmadıkları için Allah'ın rahmetini bekliyor.

Eğer insanlara mikrofon uzatıp "adaletimize güveniyor musunuz" derseniz, belki yarıdan çoğu evet der. Fakat aynı kişilere "Zerrab suçsuz mu" diye sorarsanız, muhtemelen yarıdan çoğu hayır der. Demem o ki teoride adalet güvenilir gelebilir ama pratikte hiç de öyle değildir insanların gözünde.

Reza Zerrab'la hiçbir derdim yok. Suçlu olduğuna da inanmıyorum. Sadece biraz da medyanın yönlendirmesiyle suçsuz olduğuna inanılmıyor diyorum. İnanılmıyor ki bu kadar rahat haber yapılıyor diyorum.

Amaaan, benimki de laf mı! Hakime "kışt" desen, bir şekilde içeride olabileceğin bir adalet sisteminin adil olup olmamasından bahsediyorum. Hakim ve savcıların kibrindeki adaletin adalet olabileceğini sanıyorum. Sonra da kalkmış burada kafa ütülüyorum. Pardon!

Yorumlar

  1. taşi delen suyun küvveti değil damlaların sürekliliğidir.yine döktürmüşsünüz kardeşim maşallah.
    Allah'a emanet olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estğ. siz de Allah'a emanet olun. :)

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)