4. TLÇK


Türkiye'de her yıl meğerse lisansüstü çalışmalar kongresi yapılıyormuş da bizim haberimiz yokmuş. Bu sene ev sahipliğini bizim üniversite hatta bizim fakülte yapınca konuyu tam anlamış oldum.

TLÇK, yani Türkiye Lisansüstü Çalışmalar Kongresinin dördüncüsü bu sene Dumlupınar Üniversitesinde yapıldı. 

Bana düşen görev diğer illerden gelen misafirlerin karşılanmasına yardım etmekti. Bu vesileyle birçok araştırmacıyla tanıştım, bazılarıyla sohbet etme imkanı buldum. Üç gün süren konferans boyunca kısa da olsa sohbetlerle araştırmacı arkadaşlardan bir şeyler kapmaya çalıştım. Yapılan oturumların bazılarına katılarak (hepsine katılmak imkansız) birbirinden değerli çalışmaların özetini birinci ağızdan dinledim.

Kongrenin detaylarına girmeyeceğim, merak eden TLÇK yazıp bakabilir. Ben daha çok şaşırdığım iki konudan bahsedeceğim. Birincisi gelen araştırmacılardan bazılarının söylediği, İlahiyatçıların hayatın gerçeklerinden uzak durdukları meselesi. Bu arkadaşların iddiasına göre biz hep tarihle ilgileniyormuşuz, hayata dokunmuyormuşuz. İlginçtir ki ben hak verdim. Sanki gerçekten de biz hayatın içine karışmıyoruz. (Üzerinde düşünmek lazım)

Bir diğer konu ise bir arkadaşın, "Osmanlı payitaht (başkent) dışındaki yerlere bir şey yapmamış." iddiasıydı. Kütahya'da Germiyanoğulları'nın eserleri var. Bu arkadaş da Osmanlı'nın buralarda bir şey inşa etmediğini,  buranın beyliklerden kalmak eserlerle ünlü olduğunu söyledi. Ona göre Osmanlı sadece başkent olarak kullandığı ve şehzade şehri olan şehirler dışında bir yere yapılar inşa etmemişti.

Bu ve buna benzer güzel anılarla kongremiz sona erdi. Bir sonraki kongrede buluşmak dileğiyle...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)