Tüm İneklere

Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde Arapça dil eğitim aldık. Altı ay boyunca haftada altı saat ders gördük. Bizden istenen bu eğitim sonunda YDS'den 65 ve üzeri bir puan almaktı. Bunun için 80 sorudan en az 52 doğru yapmalıydık.

Hayatımda ilk defa ders boş geçiyor diye üzülen, kızan insanlar gördüm. Toplamda sekiz kişiydik ve bu sekizin altısı da inekti diyebilirim. Özellikle temsilci olarak seçtiğimiz arkadaş nefes almadan çalışıyordu. Tamam kabul ediyorum, sınav zordu, altı ay dil öğrenmek için kısa bir zamandı ama hayat bu kadar çalışmaya değmezdi.

Çalıştık, çabaladık, uğraştık. Son iki ayda, samimiyetimiz biraz artınca İstanbul'u biraz gezmek istedik. Gezdik de. Baya güzel vakit geçirdik ama temsilci arkadaşımız yüzümüze bile bakmadı. Teneffüs aralarında bile çalıştı.

Sonuç ne mi oldu. Sekiz kişiden beşi barajı geçti, üçü geçemedi. İşin ilginç yanı, ilk baştan beri temeli sağlam olan, hepimizden çok çok daha iyi grameri bilen (hatta bazı hocalardan da iyi biliyordu) temsilci arkadaşımız barajı geçemedi.

Çok uyardım onu. Beyin yolların Kadıköy gibi, tıkalı; giriş çıkış olmuyor, azıcık hava al dedim dinlemedi. Bir şeyler yüklemek için yol açması gerektiğini idrak edemedi. Her türlü aktiviteden vazgeçerek sadece ders çalıştı. Sonunda iyi bildiği halde yapamadı.

Aslında demek istediğim şu: Temsilci arkadaşımız hepimizden yüksek alsaydı dahi yaptığı şey yanlıştı. Kısacık hayat gecesini gündüzüne katıp bir yönde çalışmaya uygun değil. Yapılabilecek çok şey var. Tadılacak çok fazla lezzet var. Gezilecek çok yer var.

Bu yazım tüm ineklere. Tamam çalışın ama hayatın tadından da kendinizi mahrum etmeyin. Bir bakacaksınız ki yaşlanmışsınız. O zaman isteseniz de tat alamayacaksınız.

Yorumlar

  1. İnek degilim ki ben hicte olmadim ;)
    Buralardayim geziniyorum bir gonderi asagida bir guzellik gordum yakindan bakmaya gidiyorum ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)