Kart43 Neden Değiştiriliyor

Geçenlerde otobüs kartıma para yüklemeye gittiğimde bakkal arkadaş "artık sizin kartlara yükleme yapamıyoruz, kartlarınız değişecek" dedi. Şaşırdım. Belediyenin yükleme noktasına gittim, onlar da yükleyemedi, sadece belli birkaç yer yükleyebiliyor dediler. Uzatmayayım, sonuçta bir şekilde yüklüyoruz; çünkü bizim kartlar sadece otobüs kartı değil, aynı zamanda turnikeler ve yemek için de kullanılıyor. Lazım yani. 

Günler böyle geçerken, bu olayın sebebini de düşünüyordum. Konuyu arkadaşlara açınca klasik bir tepki aldım: "Bu nedir ya, saçma sapan işler, nereden baksan 30-40 bin kart, boşa masraf" tarzında sözler işittim. Ne yalan söyleyeyim, ben de biraz öyle düşündüm.

Geçenlerde durakta beklerken birkaç gencin de aynı serzenişlerde bulunduğuna şahit oldum. Onlar da milli servetimizin böyle şeylerle yok olduğundan falan bahsediyorlardı. Şaka yapıyorum tabi, gençler ne bilsin milli serveti, anca sızlanırız biz, bilip bilmeden...

Bilmediğimiz halde birçok konu hakkında fikir yürütmeyi, şikayetlenmeyi, serzenişte bulunmayı çok seviyoruz. Boş boş konuşurken durduk yere böyle bir işe girişilmeyeceğini de hiç düşünmüyoruz. 

Koca Dumlupınar Üniversitesi, 40 bin civarında olduğunu tahmin ettiğim öğrencisinin ve personellerinin kartlarını, durduk yere neden değiştirsin? Acaba bunu, biz konuşalım diye mi yapıyorlar? 

Ben daha önce bu kartlarda bir sorun olduğunu ya da ihale sistemi gereği arada şirket değişikliğine gidilmiş olabileceğini düşünmüştüm. Meğerse işin aslı "Aktif43" denen şirketin Kütahya'yı terk etmesiymiş. Böylece onların kurduğu sistem yerine yeni bir sistem kurulması gerekiyormuş. Bu da doğal olarak özelleştirilmiş kartların değiştirilmesini gerektiriyormuş. En komiği de Laleli'deki Bakkal Efendi bunu en başından biliyormuş, sorsam söylerdi yani.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)