Tez Yazarken İngilizce Öğrenmek

Tez için kaynak toplamaya başlarken bir hocadan yardım istedim. Bana İngilizce bilip bilmediğimi sordu. Bilmiyorum deyince “Boş ver tez yazmayı, İngilizce öğren.” dedi şaka yollu. Ben ciddiye aldım tabi. Tez yazmayı bırakmadım ama tez gecikse bile İngilizce gecikmemeli diye düşündüm. Tezden sonra çalışırım demedim çünkü ne kadar erken öğrenirsem o kadar çok geliştiririm. Üstelik şimdi öğrenirsem doktora sürecinde kullanabilirim.
Önce bazı Bilgisayar programlarıyla düzenli çalıştım. Bitirince kendimi Elementary seviyesinde kabul edip kitap okumaya başladım.
İngilizce çalışmanın en güzel yanı, dökümanın bol olması. Seviye seviye kitap paylaşan bir site buldum. Üstelik kitapların mp3 dosyaları var, hem okuyup hem dinleyebiliyorum. İlk başlarda biraz fazla sözlüğe baktım ama sonra kolaylaştı.
Şu an pre-intermediate seviyesinin sonundayım. Yani son kitabını okuyorum.  İki gün sonra intermediate seviyesine giriş yapacağım.
Gramercilere saygı duyuyorum ama ben ısrarla dilin kitap okuyarak öğrenileceğini savunuyorum. Bunu kanıtlayabilirim. İnanıyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)