Zamanı Etkili Kullanmak

Ders çalışırken zamanı etkili kullanmak çok önemli. Zamanı etkili kullanmak derken kastettiğim zamanı boşa harcamamak, kendini kandırmamak. Çünkü çalışıyorum sanıp vaktinizi boşa harcamanız mümkün olabiliyor.
Sorun sadece bu da değil, kimisi fazla çalışıp beyin yollarına giden yolları tıkayabiliyor. İşte burada devreye doğru çalışma sistemi giriyor. Bu sistemlerden biri (başka var mı bilmiyorum) Pomodoro.
Pomodoro nedir tam olarak bilmiyorum. Ben bunu bir çalışma sistemi olarak tanımlıyorum. Pomodoro’nun uygulamaları var. Hem cep telefonu için hem de bilgisayar için. İndirip size yardımcı olmasını sağlayabilirsiniz.
Sistem şu: 25 dakika çalışıyorsunuz, 5 dakika dinleniyorsunuz.
Faydaları: 25 dakika boyunca isteseniz de mola veremiyorsunuz. Kendinizi çalışmaya şartlandırıyorsunuz. 5 dakikalık dinlenme zamanı gelince uygulamanın uyaracağını bildiğinizden saate falan bakmıyorsunuz. Sadece çalışıyorsunuz. 5 dakikalık dinlence zamanında yorgunluğunuzu atıyorsunuz. Böylece bir sonraki çalışmaya dinç başlıyorsunuz.
Not: 5 dakika dinlenecek vaktim yok diyenler: 1. Dinlenmek zorundasınız, dinlenmeden çalışmanın faydası yok. 2. Beş dakika çok çabuk bitiyor, gözünüzde büyütmeyin.
Bu arada, çalışma ve teneffüs saatlerini kendinize göre ayarlayabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)