Sarhoşla İmtihan

Bursa'ya uçaklar gece on iki buçukta iner. Bursa'ya dediysem, Bursa'nın ilçesi olduğu için. Aslında uçaklar Yenişehir'e iniyor. Oradan kent meydanına geliş de bir saat sürüyor. Saat iki gibi, taksiye para vermeyeyim diyerek kent meydanında otobüs beklemek zorunda kalabiliyorsunuz. 

Otobüs gece seferinde olduğu için neredeyse tüm Bursa'yı geziyor. Sizi eve bırakması bir saati aşabiliyor. Bursa'nın yolları çukur ve tümseklerle süslendiği için bu yolculuk sizi mest ediyor. 

***

Saat üç civarı, eve yaklaşmışken baktım karşı koltukta uyuyan adam uyandı. Bana baktı, göz kırparak "Hişt, nerelisin?" diye sordu. Adam sarhoştu. Etrafıma baktım benden başka otobüste kimse kalmamıştı. 

Saat sabahın üçüydü, otobüste ben ve sarhoş adam vardık ve bana nerelisin diye soruyordu. Korktum, ama öyle korkmak derken, başıma bir şey gelecek korkusu değil. Pisliğe bulaşma korkusu bu. Sonuçta adam sarhoş.

Tekrar tekrar etrafıma baktım. Acaba duymazlıktan mı gelseydim? Şoföre baktım, son sürat sürüyordu. Onun dünyadan haberi yoktu. Bir an belki de hayal görüyorum dedim. Tekrar baktım sarhoşa. Ben bakınca aynı soruyu sordu: "Hişt nere..." 

Nedense adamı yanlış anlamışım. Aslında nerelisin değil de neredeyiz diye soruyormuş. E adam uyuyordu ya şimdiye kadar.

Nerede olduğumuzu bilmiyordum ama çevredeki dükkan tabelalarından mahalle adını görebiliyordum. Zaten her yerde aynıdır bu: "Falan mahalle bakkalı, falan mahalle berberi, falan mahalle kasabı vb."

Bizim sarhoş bana inanmadı. Kalktı gitti şoföre sordu. İneceğim durağa gelince o da indi. 

O yoluna gitti ben yoluma....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)