Medya Meşhuruna Karşı

İstanbul'da Arapça kitap fuarı var dediler, yağmur çamur dinlemedik gittik. Gitme amacımız birkaç tane Arapça roman bulmaktı. Fakat daha İstanbul'a varır varmaz pişman olduk çünkü yağmur yağıyordu. Islanmayalım diye taksiye binelim dedik, ondan da kazık yedik.

Kitap fuarı tam bir hayal kırıklığıydı. Fuara benzemiyordu. Şaka gibi bir şeydi. Biraz bakındık, çıktık. Kitap alacağız diye bir yayınevine gittik. Orada televizyonlarda boy gösteren bir hocayla karşılaştık. Baya meşhur bir hoca. Kadının çalışmasına karşı olan bir hoca.

Hocayı görünce belki de vermemiz gereken tepkiyi vermedik. Hiçbir şey olmamış gibi normal davrandık. Kitap bakmaya gitmiştik, kitap sorduk. Çalışanların yerine hoca bize yardımcı oldu. "Roman okuyup ne yapacaksınız? Genç adamsınız, siz yazın bir tane, zaten uydurma." dedi. Bu sadece romana mı hakaretti yoksa bize de mi bilemedik.

Biz kitaplara bakarken hoca bizimle yakından ilgilendi. Araştırma görevlisiyim deyince alanımla ilgili sorular sormaya başladı. İlk sorusu Eş'arî'nin vefat tarihiydi. Cevapladım, hemen ardından, ne demek istediğini anlamadığım bir soru sorunca "Fikrim yok." dedim. "Nasıl fikrin yok?" diye tepki verdi. Ben de umursamaz bir tavırla "Yok." dedim. Uzatmak istemediğimi anlayınca kesti. Yine konuyu romana döndürdü. Neden okumak istediğimizi sordu. Şöhretini umursamadığımızı duyunca yaştan yürümeyi uygun gördü. Yaşımı sordu, kendinin benden 23 yaş büyük olduğunu, bu yüzden sözünü dinlemek zorunda olduğumu ima eder tarzda söyledi. Bazı nasihatlerde bulundu. Kesin yargılarda bulundu. Teşekkür ettik çıktık. Çıkınca "Bizi beğenmediniz kaçıyorsunuz, Bursa'ya gelirsek iskender de ısmarlamazsınız." dedi. "Gelin künefe bile ısmarlarım." dedim ben de.

Kötü niyetli olmak gerekirse hocanın egosunu bizim üzerimizden tatmin etme isteğinde olduğunu düşünüyorum. Hem kendini bize kabul ettirmek, hem de akademik personel olsak da bir şey bilmediğimizi bize göstermeye çalıştığını sanıyorum. O istediğini aldı mı bilmiyorum, biz şahsen roman falan bulamadık.

Türkiye'de Arapça öğrenmek çok zor!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)